Strategie, website en social media: content voor Stadshovenier Zwolle

Deze klant startte zijn onderneming in 2019. Stadshovenier Zwolle is ecologisch hovenier in, je raadt het al, Zwolle (en alleen in Zwolle) en heeft als missie om samen met bewoners de stad te vergroenen. De wens was om publiek vooral inhoudelijk aan te spreken en te inspireren om mee te doen. En wij mochten ‘from scratch’ beginnen met contentmarketing. Geweldig!

De basis: contentstrategie

In een team met grafisch vormgever Annemarie Zijl en webbouwer Arnoud Luiten hebben we in meerdere sessies de contentstrategie ontwikkeld. We hebben de website gemaakt en gevuld met content en de sociale kanalen Facebook en Instagram opgezet.

Maandelijkse content

We onderhouden het contact met het publiek van Stadshovenier Zwolle door maandelijks blogs en social media updates te maken, en delen op de website en sociale kanalen. Op die manier hopen we hen te inspireren om zelf aan de slag te gaan met het vergroenen van hun eigen buitenboel. Want we delen voorbeeldprojecten, tips, acties en inhoudelijke blogs over klimaatadaptatie en biodiversiteit. Hiervoor hebben we rubrieken ontwikkeld die houvast geven aan de inhoud van de content, Stadshovenier Zwolle heeft hiervoor een maandelijks content-abonnement.

Adriaan Mosterman van Stadshovenier Zwolle: “Ik ben erg blij met de website. Het aantal bezoekers van de website groeit en ik merk dat potentiële klanten er vinden wat ze zoeken en vaker klant worden.”

Resultaten en toffe nieuwe plannen

Op social media krijgt Stadshovenier steeds meer volgers en interactie met publiek. We hebben toffe plannen om volgend jaar het publiek van Stadshovenier nog meer te betrekken bij de missie: We vergroenen de stad. Doe mee! 

Website: Stadshovenier Zwolle
Instagram @stadshovenierzwolle